Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Na zajęciach koła matematyczno-informatycznego uczniowie klasy 7 korzystali z okularów ClassVR. Dzięki tej technologii mogli obejrzeć fraktale – figury samopodobne, a w szczególności zapoznać się z gwiazdą Kocha. Również dzięki technologii VR uczestnicy kół językowych odbyli wirtualne wycieczki po stolicach Europy.

Siódmoklasiści na kole matematyczno-informatycznym korzystali z zestawu „Gigo Learning Lab”. Uczniowie dzięki szczegółowym instrukcjom zawartym w podręczniku „3D Smart Gigo” z gotowych zestawów klocków zbudowali model huśtawki. Swój prototyp wprowadzili w ruch poprzez kontroler zaprogramowany w „S4A”. Następnie modyfikowali napisany skrypt i obserwowali zachodzące zmiany w działaniu modelu.

Przy użyciu drukarki Banach, zakupionej w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości, powstało kilka prostych ozdób świątecznych wykonanych w aplikacji TinkerCAD. Uczestnicy kół zainteresowań poznali obsługę i zasady działania drukarki, dowiedzieli się czym jest filament, jak go wymienić. Mieli okazję obserwować powstawanie wydruku 3D. Możliwości drukarki wzbudziły ciekawość uczniów. Wydruki przeznaczone są na kiermasz świąteczny.

Dzięki sprzętowi do nagłośnienia i oświetlenia, pozyskanemu z programu #LaboratoriaPrzyszłości, oprawa obchodów 104. rocznicy odzyskania niepodległości oraz ogólnopolskiej akcji "Szkoła do hymnu" zyskała na jakości. Podczas apelu użyte zostały mikrofony bezprzewodowe i lampy oświetlające scenę.

Fragmenty uroczystości listopadowych zarejestrowano za pomocą kamery zakupionej z funduszy #LaboratoriaPrzyszłości:

Dzięki kamerze zakupionej w ramach projektu Laboratoria Przyszłości mogliśmy zajrzeć za kulisy szkolnego teatru. Uczniowie z koła teatralnego przygotowują się właśnie do udziału w konkursie etiud i, jak widać, na zajęciach sporo się dzieje…

#LaboratoriaPrzyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Misją programu jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Nasza szkoła w ramach tego projektu, korzystając z oferowanego wsparcia finansowego, poczyniła ogromny krok w kierunku budowania wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości

Back to top