Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

W dniach 29 - 31 maja 2019 r. odbyła się trzydniowa wycieczka pod hasłem „Atrakcyjna Małopolska”. Wzięli w niej udział gimnazjaliści oraz uczniowie z siódmej i ósmej klasy. Pierwszego dnia pojechaliśmy do Oświęcimia. Tam zwiedzaliśmy największy nazistowski obóz zagłady Auschwitz – Birkenau. Wyjazd miał

na celu zapoznanie uczniów z historią obozu, w którym podczas drugiej wojny światowej zginęło wiele milionów ludzi różnych narodowości, a którą do tej pory znali tylko z lekcji. W trakcie zwiedzania młodzież dowiedziała się o warunkach życia więźniów, grupach narodowościowych, kategoriach i oznaczeniach więźniów, liczbie ofiar, sytuacji dzieci w obozie, eksperymentach medycznych, karach i egzekucjach, a także o ewakuacji i wyzwoleniu z obozu. W drugim dniu wycieczki pojechaliśmy do Energylandii. Tam,
w ogromnym i nowoczesnym kompleksie rozrywkowym, pierwszym i jedynym tego typu w Polsce, czekało na uczniów wiele atrakcji mi.in. rollercoastery, gokarty, kolejki górskie, wahadło, wieża zrzutu, spływ rwącą rzeką i wiele innych. W korzystaniu z atrakcji nie przeszkadzała nam niesprzyjająca aura i opady deszczu. Największym zainteresowaniem jednak cieszyły się atrakcje ekstremalne typu Mega Coaster Hyperion, Roller Coaster Mayan, Launched Coaster Formuła oraz Speed Water Coaster. Po dniu pełnym adrenaliny i szalonych przygód wróciliśmy do hotelu na obiadokolację i nocleg, by zregenerować siły przed ostatnim dniem wycieczki. W słoneczny piątek, zaraz po śniadaniu, ruszyliśmy na zwiedzanie Krakowa szlakiem legend krakowskich. Zaczęliśmy od Wzgórza Wawelskiego, skąd zeszliśmy krętymi schodami do Smoczej Jamy. Następnie przeszliśmy ulicą Kanoniczną do placu Wszystkich Świętych. Po chwili dotarliśmy do „okna papieskiego” w Pałacu Biskupim, przy słynnej ul. Franciszkańskiej. To tutaj odpoczywał papież Jan Paweł II podczas wszystkich swoich pielgrzymek do Polski i tutaj witał młodzież
w nieoficjalnych, bardzo serdecznych i emocjonalnych spotkaniach. Weszliśmy również na dziedziniec najstarszego budynku Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Maius. Dalej ruszyliśmy w stronę Rynku Głównego. Tam zwiedziliśmy Sukiennice oraz kościół Mariacki, kończąc wycieczkę przy pomniku Adama Mickiewicza. Po zakupieniu pamiątek, ruszyliśmy w drogę powrotną do Proboszczewic. Byliśmy zadowoleni, że bezpiecznie wróciliśmy do domu, ale jednocześnie smutni, że wycieczka tak szybko się skończyła. Do dziś mile ją wspominamy!