Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

6 czerwca 2019 r. uczniowie klas VI - VIII Szkoły Podstawowej w Starych Proboszczewicach udali się na dwudniową wycieczkę edukacyjną SZLAKIEM ZAMKÓW GOTYCKICH. Wyruszyliśmy spod szkoły o godz. 8.15.

Pierwszego dnia udaliśmy się do Gniewu, gdzie zwiedzaliśmy usytuowany na wzgórzu nad Wisłą zamek krzyżacki. Oglądaliśmy tam

kaplicę zamkową, krużganki obronne, izbę tortur i wystawę poświęconą II wojnie światowej. Po około dwóch godzinach zwiedzania wyruszyliśmy w stronę Malborka. Zatrzymaliśmy się w parku linowym Jumpy Park, gdzie każdy znalazł coś dla siebie - do wyboru było aż 10 różnych tras przejścia. Ci, którzy nie mieli ochoty na wspinaczkę, mogli sprawdzić swoje umiejętności trafiania do celu, strzelając z łuku, kuszy lub pistoletu. Po pełnej wrażeń zabawie udaliśmy się na obiad, a potem do hotelu Dedal, gdzie mogliśmy chwilę odpocząć i rozpakować bagaże. Pod koniec dnia pojechaliśmy do zamku w Malborku. Gdy zaczęło się ściemniać, rozpoczęliśmy swoją niezwykłą wędrówkę. Po  dziedzińcu, tarasach, krużgankach i salach zamkowych oprowadzał nas przewodnik w stroju krzyżackim. Podczas zwiedzania urzekła nas magia iluminowanych średniowiecznych murów i śpiew zakonników słyszanych w tle. Niektórzy bardzo się wystraszyli - podobno widzieli duchy J.

Drugiego dnia, po zjedzeniu śniadania, wyruszyliśmy do Aquaparku w Redzie. Byliśmy tam aż trzy godziny! Pływaliśmy w różnej głębokości basenach, wypoczywaliśmy w jacuzzi, zjeżdżaliśmy ze zjeżdżali. Najbardziej podobała nam się ta z rekinami. Kilka obiektów było zamkniętych, więc w ramach rekompensaty mogliśmy obejrzeć wystawę gadów. O godz. 13.30 zjedliśmy obiad, po którym ruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

Podsumowując - wycieczka była udana, ciekawa i spędzona w miłej atmosferze. Oby takich więcej!