Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Mieliśmy już CodeWeek, czyli Europejski Tydzień Kodowania teraz nadszedł czas na Godzinę Kodowania (od 9.12 do 15.12). W akcję tą włączyła się także Szkoła Podstawowa w Starych Proboszczewicach.

Godzina Kodowania to jedna z największych inicjatyw edukacyjnych na świecie. Jej celem było

zachęcenie - najpierw do poznania programowania, a później do rozpoczęcia nauki i zdobycia podstawowych umiejętności w tym zakresie. Akcja ta miała na celu zachęcić uczniów do nauki programowania poprzez łamigłówki, w których występują postaci z gier i zabaw. W klasach I-III w ramach Godziny Kodowania zostały przeprowadzone zajęcia z wykorzystaniem gier programistycznych „Potańcówka”, „Minecraft” oraz „Play Lab”. Uczniowie byli zachwyceni, taką formą lekcji. Zabawa w programowanie postaci z ulubionych bajek, w najmniejszym stopniu nie była traktowana jako coś nudnego, czy trudnego. Dała dzieciom wiele satysfakcji i radości. Starsze klasy IV-VII rozwiązywały zadania stawiane przed nimi w grze programistycznej „Kodowanie z Karelem Robotem” opartej na uproszczonym języku programowania Python oraz  „Grze w blocky” zbliżonej do języka Scratch. Był to świetny sposób nie tylko na zdobycie umiejętności, które przydadzą się w nauce innych przedmiotów, ale i świetna odskocznia od zwyczajnego toku lekcji informatyki.

Justyna Portalska

Back to top