Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

W maju w ramach programu #Laboratoria Przyszłości wykorzystując drukarkę 3D Banach - drukowaliśmy modele figur przestrzennych, które będą wykorzystane na lekcjach matematyki w klasie szóstej i ósmej. Dodatkowo drukowaliśmy kostkę sześcienną, którą będziemy wykorzystywać podczas przeprowadzania doświadczeń losowych w klasach ósmych. Na kole matematyczno – informatycznym uczniowie klasy 6 B rozpoczęli pracę z klockami Gigo Blocks.

Uczestnicy zostali podzieleni na dwa zespoły, z których każdy miał do wykonania inne zadanie. Pierwszy zespół rozpoczął składanie huśtawki, natomiast drugi podnośnika. Prace z klockami będą kontynuowane na kolejnych zajęciach koła. Uczniowie młodszych klas na zajęciach koła małego programisty układali trasy dla ozobotów z drewnianych puzzli. Uczniowie odczytywali kolorami określone sekwencje, zapoznawali się ze znaczeniem wybranych kodów. Tworzyli trasy według wzoru podanego przez nauczyciela oraz wymyślali samodzielnie skomplikowane ścieżki dla robotów. Mieli okazję uczyć się logicznego myślenia, rozwiązywać zagadki logiczne wprowadzające do programowania w późniejszych latach.

Nauczyciel informatyki uczestniczy w cyklicznych zajęciach on-line organizowanych przez #OEIIZK w Warszawie - Laboratoria przyszłości – Design Thinking

Podczas pierwszego webinarium przedstawiono podstawowe informacje na temat Design thinking (myślenia projektowego). Zaprezentowano narzędzia TIK, które można wykorzystać w tym podejściu. Pokazano przykłady wykorzystania wyposażenie z projektu „Laboratoria przyszłości” w pracy metodą Design Thinking.

Drugie webinarium poświęcone było połączeniu modelowania 3D - druk 3D, długopisy 3D oraz przydatne oprogramowanie. Przedstawiono także pomysły wykorzystania modelowania 3D w pracy metodą Design Thinking.

Trzecie spotkanie - Laboratoria przyszłości - Design Thinking i prace ręczne to kilka pomysłów na wykorzystanie robót ręcznych w czasie zajęć opartych o metodologię STEAM jak można wprowadzać elementy Design thinking do prac ręcznych z wykorzystaniem wyposażenia (urządzenia, narzędzia, materiały itd.) projektu „Laboratoria przyszłości” na zajęciach technicznych oraz w projektach interdyscyplinarnych.

Mariola Chmielewska, Zofia Dzierżanowska, Lidia Chęcińska

Back to top