Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Zwycięzcy szkolnego konkursu matematycznego dla klas IV - VIII "Mistrz Rachunków" otrzymali upominki wydrukowane na drukarce 3D. Były to różnorodne modele: przegubowe ośmiornice i traszka, brelok w kształcie salamandry oraz ślimak na karteczki. Projekty te zostały pobrane ze strony banach3d.pl. Powstał również organizer na biurko, zbudowany z kolejnych cyfr rozwinięcia dziesiętnego liczby Pi. Jego projekt pobrano z biblioteki Thingiverse.

Na kole matematyczno-informatycznym uczeń klasy 5b pracował z zestawem Gigo Learning Lab. Piątoklasista, dzięki instrukcjom zawartym w podręczniku 3D Smart Go, złożył model

huśtawki. Następnie zaprogramował go tak, by budowla działała jak prawdziwe urządzenie.

Uczniowie klasy 8 na lekcji języka niemieckiego za sprawą okularów VR przenieśli się do Berlina. Dzięki wirtualnej rzeczywistości mogli zwiedzić np.: budynek Reichstagu - parlamentu niemieckiego, katedrę berlińską czy obejrzeć pomnik Muru Berlińskiego. Poza tym na lekcji matematyki ósmoklasiści zobaczyli modele brył, w kształcie których szlifowane są kamienie szlachetne. Oprócz „klejnotów matematycznych” uczniowie mogli oglądać wirtualne figury przestrzenne o nietypowych kształtach np. dwudziestościan niewypukły czy sześciokątną paraboloidę. Uczniowie klasy 6b także korzystali z okularów VR na lekcji matematyki. Oglądali, zawarte w materiałach portalu ClassVR, przezroczyste kształty 3D. Ich „szklane” ściany umożliwiały dzieciom lepsze badanie i analizę własności poznanych brył.

Sześcioro uczestników zajęć robotyki i kół informatycznych postanowiło wziąć udział w 11. Konkursie plastycznym Zabierz Mnie Tam Wyobraźnią - LATAJĄCA ŻYRAFA 2024 zorganizowanym przez Miejski Ośrodek Kultury w Głownie. Zadanie konkursowe polegało na wykonaniu wymyślonej, wolnostojącej formy przestrzennej przy użyciu długopisu 3D inspirowanej światem zwierząt. Każdy uczestnik mógł dostarczyć na konkurs jedną rzeźbę wykonaną długopisem 3D. Wszystkie prace zostały zakwalifikowane do wystawy. Uczennica klasy 4a otrzymała pierwszą nagrodę, a uczeń klasy 4b za swoją pracę otrzymał wyróżnienie.

Na zajęcia koła technicznego - prace ręczne uczęszczało sześć uczennic z klas 4 i 5. Uczyły się szydełkowania od podstaw. Po roku dziewczęta samodzielnie czytają schematy i wykonują miękkie zabawki typu amigurumi. Miłą ciekawostką było pojawienie się dwóch chłopców, którzy podjęli szydełkowe wyzwanie. Wielkim zainteresowaniem, pod koniec roku szkolnego, zajęcia cieszyły się w gronie uczennic z klas 2a i 3b, które zadeklarowały chęć dalszej nauki po wakacjach.

Na zajęciach koła polonistycznego wykorzystano kamerę do nagrania wideoklipu promującego szkołę "Akcja-Inwokacja".

Lidia Chęcińska, Katarzyna Bańkowska, Mariola Chmielewska, Izabella Kozińska-Wójcik, Aneta Gromanowska

Back to top