Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Po kilkuletniej przerwie wyjazd na Białą Szkołę wpisał się w kalendarz naszej szkoły. W tym roku uczniowie wyruszyli na spotkanie z zimowym szaleństwem wspólnie z rówieśnikami ze Szkoły Podstawowej w Zągotach.

Swoją przygodę rozpoczęliśmy 10 stycznia 2022r.

Wczesnym rankiem wyruszyliśmy autokarem w kierunku Bukowiny Tatrzańskiej. Po drodze czekał na nas przystanek w Częstochowie.

Na Jasnej Górze pomodliliśmy się o bezpieczną drogę, zwiedziliśmy Komnatę Rycerską, obejrzeliśmy cudowny obraz Maryi, Muzeum Jana Pawła II i kard. Stefana Wyszyńskiego, w którym największą atrakcją był samochód, którym podróżował Ojciec Święty.

O godz. 17.00 dotarliśmy do celu, jednak nie było czasu na odpoczynek, po sytym posiłku udaliśmy się do wypożyczalni po sprzęt narciarski, gdyż czekała na nas jazda na stokach.

Przez trzy kolejne dni pobieraliśmy profesjonalne nauki od instruktorów, którzy pokazywali nam, jak umiejętnie szusować na nartach. Uczniowie szybko pojęli, na czym polega narciarstwo i nie bali się zjeżdżać na stokach Małe Ciche i Rusiński. Pogoda była wspaniała, spokojnie prószył śnieg, prawie nie było wiatru, nie mogliśmy wymarzyć sobie piękniejszej aury, która bardzo sprzyjała białemu szaleństwu.

Na dzieci czekały także dodatkowe atrakcje. Już drugiego dnia udaliśmy się do magicznego miejsca u podnóża Tatr. Po sportowych wyczynach należał nam się wypoczynek i zabawa w Termach Bukowina. Z dala od miejskiego zgiełku relaksowaliśmy się w basenach zewnętrznych i wewnętrznych, jacuzzi oraz korzystaliśmy z wodnych zjeżdżalni..

Trzeciego dnia wycieczki wzięliśmy udział w oświetlonym pochodniami kuligu. Było wspaniale, panował półmrok, a my sunęliśmy saniami przez zaspy śnieżne. Przerwą w kuligu było ognisko, przy którym mogliśmy upiec kiełbaski i napić gorącej herbaty. Uczniowie rozśpiewali się przy ognisku, nikt nie chciał wracać do ośrodka jeździeckiego, w którym nocowaliśmy.

Czwartego dnia udaliśmy się do zimowej stolicy Polski, która nie dość, że ośnieżona, była jeszcze przyozdobiona bożonarodzeniowymi ozdobami. Widok zapierał dech w piersiach. Przespacerowaliśmy się ulicą Krupówki, dotarliśmy aż pod Gubałówkę. Odwiedziliśmy pobliskie stoiska z rękodziełem i oscypkami, każdy wrócił do miejsca noclegowego z torbami pełnymi zakupów.

Wyjazd nie składał się tylko z samych przyjemności, uczniowie przeszli dwa niezwykle ważne szkolenia. Jedno z zakresu udzielania pierwszej pomocy, którego założeniem było kształtowanie pozytywnych i bezpiecznych postaw oraz zapoznanie z podstawowymi czynnościami ratowniczymi. Młodzież poznała także główne zasady dotyczące zachowania się na stoku, obejrzała instruktażowy film promujący odpowiedzialność i bezpieczeństwo podczas uprawiania zimowych sportów.

Niestety, wszystko co piękne, szybko się kończy. Nasza wspaniała wycieczka także musiała kiedyś dobiec końca. Wszyscy szczęśliwie wróciliśmy do domów, z nadzieją na kolejną przygodę w przyszłym roku.