Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

W dniach 2 i 3 października 2023r. klasa 7b wraz z nauczycielami: p. Dorotą Bielecką,  p. Mariolą Chmielewską oraz p. Joanną Tomczak udała się na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie, a dokładniej w okolice Kielc.

Całą klasą zebraliśmy się o siódmej przed szkołą i wyruszyliśmy w podróż. Minęła nam ona szybko i w miłej atmosferze. Naszym pierwszym punktem wycieczki był

Park Miniatur Sabat w Krajnie. Zobaczyliśmy  tam wiele miniaturowych budowli z całego świata. Największe wrażenie zrobiła na nas Wieża Eiffla. Było tam również kino 6D, w którym oglądaliśmy mrożący krew w żyłach film. Było to bardzo realistyczne, ponieważ dmuchał na nas wiatr, tryskała woda. Naszym kolejnym przystankiem były Kielce. Spacerowaliśmy tam po parku, potem poszliśmy na obiad. Po zjedzonym posiłku udaliśmy się do Kadzielni, gdzie kiedyś wydobywano wapń. Obecnie jest to wyrobisko, na środku którego znajduje się Skała Geologów. Z tarasów widokowych oglądaliśmy cudownie prezentującą się panoramę Kielc, spacerowaliśmy licznymi ścieżkami, które doprowadziły nas do Pomnika Bojowników o Wyzwolenie Narodowe i Społeczne oraz do amfiteatru. Przed dotarciem na miejsce noclegu wstąpiliśmy na Pierścienicę, na którą  weszliśmy o własnych siłach. Po zejściu chętne osoby zamówiły sobie desery w restauracji, a reszta wspólnie spędziła czas na placu zabaw. Naszym ostatnim punktem pierwszego dnia wycieczki było Krajno, ponieważ to właśnie tam znajdował się nasz hotel. Po zakwaterowaniu się rozpaliliśmy ognisko. Upiekliśmy kiełbaski oraz rozdałyśmy naszym kolegom drobne upominki z okazji Dnia Chłopaka.

Drugi dzień rozpoczęliśmy śniadaniem, a następnie spakowaliśmy rzeczy i wyruszyliśmy w dalszą podróż. W końcu dotarliśmy do Jaskini Raj w Chęcinach gdzie mogliśmy zobaczyć jak dawniej żyli  ludzie. Usłyszeliśmy również wiele ciekawych informacji na temat jaskiń. Ostatnim  punktem był Zamek Królewski w Chęcinach, w którym mieliśmy okazję wejść na wieżę i zobaczyć przepiękną panoramę tej miejscowości. Zamek zbudowano na przełomie XIII i XIV wieku. Przebywali tam również władcy min. Władysław Łokietek i  Kazimierz Wielki.  W drodze powrotnej wstąpiliśmy na obiad do McDonalda. Wszyscy bezpiecznie i z uśmiechem na twarzy około 19 wróciliśmy do swoich domów.

Naszym zdaniem była to wspaniała przygoda, dzięki której jeszcze bardziej się poznaliśmy. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy, które z pewnością pozwolą nam zabłysnąć na lekcji historii lub geografii. Na pewno będziemy chcieli tam kiedyś wrócić po jeszcze większą ilość niezapomnianych wrażeń.