Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

CodeWeek czyli Europejski Tydzień Kodowania to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa stają do przyjacielskiej rywalizacji – ścigają się w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem. W tym roku Wielkie Święto Programowania zorganizowano po raz jedenasty. Jego celem jest popularyzacja nauki kodowania oraz zwiększenie świadomości społecznej na jej temat.  Uczniowie klas I – VIII naszej szkoły przyłączyli się do tej akcji poprzez zabawy związane z robotami, nauką logicznego myślenia czy wirtualną rzeczywistością na zajęciach edukacji informatycznej, lekcjach informatyki oraz kołach zainteresowań. Pierwszoklasiści

rozpoczęli swoją przygodę z programowanie bez użycia komputera. Dzięki specjalnie dobranym ćwiczeniom uczyli się planowania, analizowania i samodzielnego tworzenia różnych kodów. Pozostali uczniowie, w zależności od stopnia zaawansowania, rozwiązywali zadania na platformie LogicLike lub digipuzzle - wykonywali zadania ćwiczące logiczne myślenie, pamięć oraz skupienie. Korzystając z zasobów platformy code.org rozwiązywali zadania programistyczne - wybierając jeden z czterech możliwych do wyboru kursów programowania z „Minecraftem” lub bohaterkami „Krainy Lodu”, gdzie należało stworzyć krótkie programy, dzięki którym bohaterowie gry budowali, zdobywali diamenty, muszle oraz pokonywali przeciwników. Dzieci pracowały także z robotami podłogowymi: Bee-Bot, Pro-Bot oraz Jimu, wykazując się przy tym cierpliwością i wytrwałością podczas rozwiązywania napotkanych problemów. Prowadzone zajęcia w przyjazny sposób wprowadziły uczniów w świat programowania.

 Katarzyna Bańkowska, Lidia Chęcińska, Mariola Chmielewska, Renata Kikolska, Anna Kołodziejska, Justyna Portalska

Back to top