Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

12 marca 2019r. klasy czwarte Szkoły Podstawowej w Starych Proboszczewicach wzięły udział w grze typu Escape room na temat bezpieczeństwa w Internecie.

Uczniowie zostali podzieleni na sześcioosobowe drużyny. Uczestnicy z mapką w ręku musieli przejść przez przygotowaną dla nich

trasę. Każda z grup odwiedziła sześć miejsc, w których czekały zadania informatyczne. Uczniowie musieli się zmierzyć z zadaniami dotyczącymi zasad bezpiecznego poruszania się w sieci - z odkodowaniem wiadomości zaszyfrowanej za pomocą Alfabetu Morse’a, z zaprogramowaniem bezpiecznej drogi dla robotów – biedronek, wyborem najlepszej trasy małych robotów - Ozobotów, aby zbierały tylko pojęcia związane z niebezpieczeństwami czyhającymi w Internecie, wyszukiwaniem informacji w katalogu bibliotecznym. Dodatkowym utrudnieniem, ale też ciekawostką dla dzieci był fakt, że wszystkie polecenia zakodowane zostały za pomocą kodów QR. Uczniowie za pomocą telefonów komórkowych z odpowiednim oprogramowaniem musieli najpierw zeskanować kod, a dopiero później odczytać polecenie. Za każde poprawnie rozwiązane zadanie uczestnicy otrzymywali kopertę (zakładkę do książki) z literkami, z których na koniec ułożyli hasło – „Internet niebezpieczny może być, uważać każdy musi dziś!”.

Gra dostarczyła bardzo wielu emocji i wrażeń, a także przybliżyła dzieciom pojęcia związane z bezpieczeństwem w sieci.

L. Chęcińska, A. Jarzębowska-Krześniak, A. Kołodziejska, J. Portalska

Back to top