Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Po raz kolejny nasza szkoła włączyła się się w społeczną akcję Europejskiego Towarzystwa Dysleksji, której celem jest przypomnienie, że są wśród nas uczniowie o specyficznych trudnościach w uczeniu się.

Nadrzędnym celem działań podjętych na terenie placówki było uświadomienie dzieciom, że wszyscy mamy jakieś talenty, zainteresowania, wyjątkowe

umiejętności, a dysleksja nie powinna być powodem do wstydu, każdy z nas zasługuje na to, aby budować pozytywny obraz samego siebie.

W tym celu na szkolnym korytarzu zawisła gazetka tematyczna, która w przystępny sposób przybliżała podstawowe informacje na temat dysleksji. Uczniowie klas 1-3 wzięli udział w aktywnej przerwie z ortograficzną piosenką. Klasy 4-8 rozwiązywały internetowy test na ryzyko dysleksji oraz uczestniczyły w zabawie ruchowej z czytaniem. Czwartoklasiści utrwalali pisownię wyrazów z trudnością ortograficzną układając litery z własnych ciał. Wybrane klasy przyswajały zasady ortograficzne podczas wspólnej zabawy z elementami rywalizacji.

Tegoroczne hasło obchodów Tygodnia Świadomości Dysleksji brzmiało „Uczeń z dysleksją w cyfrowym świecie”. Nowoczesne technologie są jednym z elementów szeroko rozumianej przestrzeni edukacyjnej, właściwe korzystanie z narzędzi dostępnych w cyfrowym świecie (oprogramowania, aplikacje itp.) mogą być ułatwieniem dla dzieci z ryzyka dysleksji i dysleksji w pokonywaniu ich trudności. Uczniowie naszej szkoły podczas realizowanych działań także korzystali z możliwości, jakie daje im dostęp do Internetu.

Anna Jarzębowska-Krześniak, Dorota Bielecka, Ewa Kłosińska, Ewa Topolewska

Back to top