Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

W czerwcu w ramach Programu Laboratoria Przyszłości na kole matematyczno – informatycznym uczniowie klasy 6b pracowali z klockami Gigo Blocks. Uczestnicy kontynuowali składanie huśtawki i podnośnika oraz tworzyli programy do stworzonych konstrukcji. Na kolejnych zajęciach uczniowie wykonywali wieloryba i samolot wraz z programem umożliwiającym działanie w/w wytworów.

Młodsi uczniowie na kole małego programisty tworzyli ciekawe ozdoby wiosenne wykorzystując druk 3D.

Na zajęciach koła matematyczno-informatycznego dla klasy 5b uczniowie pracowali z zestawem do programowania: klocki Gigo + program S4A. Udoskonalili model huśtawki, która jest przykładem dźwigni pierwszej klasy, a następnie zapisali skrypt wprawiający w ruch zbudowany prototyp. W trakcie podjętych działań modyfikowali kody programu tak, by z huśtawka płynnie poruszała się. Sterowanie modelem odbywało się za pomocą odpowiednich klawiszy.

Drukarkę 3D wykorzystano do wydrukowania szablonu okręgów. Przyrząd ten pomaga uczniom łatwo oraz szybko narysować okręgi bez potrzeby użycia cyrkla.

Nauczyciel informatyki uczestniczy w cyklicznych zajęciach on-line organizowanych przez #OEIIZK w Warszawie - Laboratoria przyszłości – Design Thinking – czwarte spotkanie „Design Thinking w promocji szkoły”.

Na zajęciach z robotyki odbyły się pierwsze lekcje z BECREO KIT – zestawem konstrukcyjnym z mikrokontrolerem, czujnikami i akcesoriami.

Katarzyna Bańkowska, Mariola Chmielewska, Lidia Chęcińska

Back to top